Monday 23 May 2011

rindu part1

Bila dah habis matrik ni macam2 la benda yang dirindu . Kalau dekat matrik  sesetengah perkara tu dianggap kecil je tapi sekarang ni ia menjadi sesuatu perkara yang amat bermakna . Meh aku senaraikan perkara2 yang aku rindu ....   :)

1. First sekali mesti lah aku rindu dekat bilik C318 and ahli2 nye . Rindu sangat dekat roommate aku yang giler tu . Rindu nak baring dekat katil yang embuk and bantal yang "sangat lembut" tu . Memang menjadi hobi aku kalau balik dari kelas or time rehat or time nak tidur aku akan baring sambil dengar lagu guna earphone and menggoyang-goyangkan kaki ...hehe...

2. Rindu nak makan dengan roommate . Kalau petang2 tu semua free kteorang akan makan dekat bilik and salah seorang kena turun pergi cafe beli makanan . Yang selalu jadi mangsa ialah yam tapi kalau die pergi tia akan temankan tapi kalau aku pergi tak de sape temankan ...kesian ...Kteorang mengamalkan prinsip "sharing is caring" . Kalau ada makanan yang orang bagi or salah seorang bawak balik makanan kteorang akan kongsi and yang best nye kteorang akan saling suap-menyuap . Roommate aku ni memang rajin suapkan orang . Kadang2 tu tengah belajar tetiba tia datang suapkan buah . Ain yang nampak brutal tu pun suka suapkan orang .....sweet nye roommate aku ...

3. Rindu nak tengok roommate aku bergaduh . Bukan gaduh tumbuk2 tu tapi gaduh mulut . Kalau aku dengan yam suka lawan mata .  Ain , tia , and yam memang suka berperang mulut .Ade je benda yang tak puas hati . Dieorang ni fanatik korea so dieorang akan gaduh artis mana yang paling hensem la , artis tu sape punya la ... and dll .

4. Rindu nak basuh baju guna mesin kmns tu . Aku selalu basuh baju dengan tia . Aku basuh baju and tia sidaikan baju . Pernah la sekali tu aku terlalu sibuk [ye ke] sampai tak de masa nak basuh baju . So tia ni baik hati die kumpulkan baju kotor aku yang melambak dekat ampai dengan dekat baldi and lepas tu die basuhkan . Malu nye aku , walaupun basuh guna mesin tapi still malu giler [faham2 je la]. Basuh baju dengan roommate ni bagus sebab aku tak payah beli sabun , basuh baju guna sabun dieorang ... hehe..

5. Rindu nak tengok keletah roommate . Ada je gelagat dieorang yang mencuit hati . Macam2 ragam . Ain sibuk belajar , tia tergelak-gelak baca komik and yam nyanyi macam tengah buat konsert . Esok nye lain pulak gelagat nye . Ain baring2 dekat katil sambil main message , tia tersengeh-sengeh tengok artis pujaan die and yam tergelak-gelak tengok cerita korea . And begitu la sampai habis matrik . Bermacam-macam ragam , bermacam-macam keletah.

6. Rindu nak lepak dengan tiqa . Tiqa ni rajin lepak dekat bilik aku . Kalau dalam seminggu die tak datang bilik aku tu makne nye ada lah something yang tak kena [tapi rase nye tak pernah kot  ... hehe]

7. Rindu nak dengar tiqa cerita . Tiqa ni ada macam2 cerita and die akan cerita tanpa mengira masa , time demam pun masih larat nak cerita . Jika kte hayati betul2 cerita die memang ada message yang tersirat . Aku memang suka dengar orang bercerita sebab ayah aku pun kaki bercerita . 

 8. Rindu nak lepak dengan geng berlima . Dengar dieorang cerita , gaduh2 , makan sama2 , main tenis , jogging ....

9. Rindu nak lepak and tidur dekat bilik kak as . Bilik kak as ni dekat tingkat 3 so kalau malam2 sejuk giler . Memang lena tidur sampai tak nak bangun ...  hehe ...

10. Rindu nak lepak dekat bukit . Tengok matahari terbenam sambil perhatikan tingkah laku budak kmns .




katil aku
yang sentiasa bersepah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...