Monday 16 May 2011

kembali ke sekolah

ha... hari ni aku melangkah semula ke sekolah yang dah lama aku tinggalkan . Thanks la kepada asmira sebab call and ajak kte ke sekolah yang banyak menyimpan memori yang indah . Best , lagi pulak hari ni kan hari guru so semua cikgu free . Dapat la berbual dengan cikgu and wish .

asmira and syeeren


c.salimah , c.kaw, c.koh

Kteorang ronda2 sek and salam2 dengan cikgu . Yang paling best aku dapat jumpa cikgu kaw sebab selalu nye aku pergi sek mesti tak jumpa cikgu ni ... always busy . Aku tanye cikgu "cikgu ingat saya lagi tak?" ....and cikgu jawab "mesti la saya ingat awak selalu tanye addmt , berulang2 kali saya terangkan awak tak faham2" ...hehe ... Betul la tu . Aku memang lambat faham . Kadang2 tu aku kesian dekat cikgu sebab terpaksa menerangkan perkara yang sama je , tapi cikgu ni sangat penyabar . Cikgu akan terangkan sampai la aku faham . Pernah sekali tu aku tahan cikgu drpd balik semata-mata nak tanye soalan . Cikgu marah kejab je tapi lepas tu cikgu terangkan juga . Time spm tu aku janji nak dapat A untuk addmt sebagai hadiah untuk cikgu and alhamdulillah aku dapat .

Tapi time dekat sekolah tu ada la perkara yang membuatkan aku malu . Bukan apa ada cikgu ngadu dekat aku fasal perangai adik aku dekat sekolah . Die bukan nye jahat or nakal tapi perangai die tu je . "awak dengan adik awak sangat jauh berbeza . Awak pendiam tapi adik awak tu ...." . Bukan sorang cikgu yang cakap macam tu tapi dah ramai . Bila cikgu cakap macam tu aku bukan rasa bangga sebalik nye aku rasa kasihan dengan adik aku tu  . Die selalu dibanding-bandingkan dengan aku tapi bukan juga salah cikgu .

perlawanan bola jaring antara cikgu

cikgu razana

Tengok betapa sempoi nye aku . Orang lain pergi sekolah pakai baju cantik2 tapi aku just pakai baju koko kmns je ....hehe...dah terbiasa dekat matrik macam tu nak buat macam mana ...hehe...


Time nak balik tu kteorang jumpa kawan2 lama ni . Aku pun dah tak ingat nama dieorang tapi dieorang still ingat nama aku .....terharu nye ...


Sabtu lepas mak ayah aku ada pergi sebuah sekolah sebab dapat tender dekat sekolah tu . Mak aku cerita la "cantik sek tu ....library besar ... dataran perhimpunan pun besar ...." .Lepas mak aku cerita2 tu aku pun cakap dalam hati ...walaupun sek aku tu bukan sekolah harapan ...bukan sekolah cemerlang ...bukan juga sek pemantauan khas ... tapi di sek yang "cemerlang" dengan rekod disiplin tu la yang berjaya membentuk aku menjadi "orang" ...

2 comments:

  1. kak ya, balik terus update ye syg. kak ya syg, bukan pn. kaw, pn kwa syg :)

    ReplyDelete
  2. ye ke .... hehe .... tersalah pulak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...