Tuesday 3 May 2011

Ponteng assembly

Tadi aku tengok video budak aras aku fasal kteorang ponteng assembly restu ilmu . So aku pun nak rakam la kenangan ni dalam bentuk tulisan . Kejadian ni pada 5 April 2011 hari Selasa time study weak . Aku memang tau hari tu ada assembly tapi malas nak pergi sebab semua roommate aku tak nak pergi [ kecuali Yam ] and Cikgu Sya [ lecturer physics ] aku pun tak menggalakkan aku pergi .



So hari tu aku pun bangun lambat tapi time Yam tengah siap2 tu aku sedar cuma malas nak bangun . Tengok Ain dengan Tia masih tidur so aku sambung la tidur . Aku terjaga dalam pukul 8 lebih . Bangun terus pergi mandi sebab nak pergi cafe [ perut dah lapar ] . Time aku tengah gosok baju tu la budak aras aku jerit " Cik Na balik !!" Apa lagi aku terus off iron masuk bilik kunci pintu tutup kipas and baring la diam2 .

"Warga C3 dengar sini felo awak bercakap [ tu la treadmark die ] sape yang tidur tu bangun . Pergi perhimpunan . Orang buat majlis untuk die tapi die tak pergi " ...Takut giler dengar suara Cik Na . Bunyi derapan kasut die mampu menggugurkan jantung . Time Cik Na pusing and ketuk tombol pintu bilik aku , hanya tuhan je yang tau perasaan nye ..Berderau darah . Ain suruh duduk diam2 and aku lepas tu aku pun dah tak takut . Lagi pun ni bukan kali pertama aku ponteng majlis . Sebelum ni aku ada ponteng taklimat dari pihak u and taklimat fasal kakom .


bukti kteorang kelam kabut

 Suasana dekat bilik aku aman je.. ain , tia and aku cool je tapi dekat bilik lain macam2 reaksi . Yang ain [bilik 10] dengan linda dah lama lari . Time dieorang lari tu Cik Na perasan apa lagi menjerit la Cik Na ..." yang dekat sana tu apa lagi tergedek2 ah"...Lepas tu nak tau dieorang pergi mana ?? Sembunyi dekat toilet cafe C . Cik Midah [owner] yang suruh . Yang Syira pergi sembunyi dekat belakang bilik Syai . Bila makcik cleaner nampak baru la die lari masuk bilik temankan Mira .

Dekat bilik 9 lagi haru . Syai dengan Ekin memang nak pergi assembly siap on alarm lagi . Tapi entah macam mana terlajak . Ekin sampai menangis sebab takut [ almaklumla budak baik ] . Untuk meredakan rasa takut Syai message ain [ ain kan penyelamat hehe...] . Antara masej yang Ain hantar ... "Duduk dalam bilik diam2" ..."Kalau berani mati jom la keluar" ....


ekin

Kteorang siap juga pakaila baju yang tak bergosok tudung yang ronyok tu sebab takut Cik Na ada kunci pendua and Ain  ajak kteorang supaya keluar je . Tapi bagi aku kalau nak buat jahat biar betul2 jahat and akhir nye kteorang tak pergi . Bila dengar je budak dah balik rasa lega giler...

Walupun kteorang buat perkara jahat , tapi pengalaman yang kteorang dapat sangat best . Jika kte hanya baik je kte tak akan dapat rasa pengalaman buat benda jahat [ jangan la buat selalu ] . Kte hidup kan nak rasa semua benda . Tapi aku ada satu kelebihan ... payah nak takut ...cool je hehe ...mugkin tu la kelebihan nama 'Amirah [ yang amat bahagia ...hehe ]....

1 comment:

  1. siyes nak tergelak baca post nie..terbaik larh mira kan..suka2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...