Friday 1 July 2011

subuh yang terakhir

Anda pernah dengar lagu subuh yang terakhir nyanyian rabbani ? Tak pernah .... kalau tak pernah search je dekat youtube . Cuba dengar dan hayati .... bukan hayati melody tapi hayati bait bait lirik lagu tu . Lagu nye bukan la sayu sayu or sedih , lagu nye rancak tapi mempunyai maksud yang tersurat dan yang tersirat . First time dengar memang menyentuh perasaan and tanpa sedar aku menangis ... hehe ... betul la cakap tiqa , aku ni kuat nangis .... hehe ...

subuh yang terakhir

Bilakah kali yang terakhir kau ucapkan sayang
Pada insan yang setia berkongsi susah dan senang
Luahkan isi hati, andainya sudah ditakdir
Tadi subuh yang terakhir

Bila berdekatan kadangnya makin kita leka
Bila berjauhan barulah merindu di dada
Selagi berkesempatan ucapkan terima kasih
Andai esok takkan hadir

Tika terkasar bahasa mungkin ada yang terasa
Tapi tak kedengaran rintihan kerna sayangkan dirimu
Namun di hati mampukah dilupakan
Rayulah kemaafan
Jangan sebelum nyawa dipulangkan

Bilakah kali yang terakhir kau kucupi pipi
Ayah bonda yang tak mungkin kau terbalas budi
Tunjukkanlah syukurmu bertuahnya kau dilahir
Andai esok takkan hadir

Tika terkasar bahasa mungkin ada yang terasa
Tapi tak kedengaran rintihan kerna sayangkan dirimu
Namun di hati mampukah dilupakan
Rayulah kemaafan
Jangan sebelum nyawa dipulangkan

Lihatlah saja isterimu berkorban separuh nyawa
Demi menjamin kebahagian anak dan suami tercinta
Buktikanlah padanya pilihan jodohmu tepat
Sebelum semua terlewat

Lafazkan rasa cinta...
andainya sudah ditakdir
Tadi subuh yang terakhir


Bila dengar lagu ni teringat aku tentang subuh terakhir aku dekat kmns . Memang sayu time tu dengar cikgu mengejutkan pelajar untuk bangun menunaikan solat subuh yang terakhir di kmns . Dan buat pertama kalinya aku menyahut seruan agung itu dengan air mata . Sememangnya itulah kali pertama aku sembahyang dengan rasa yang benar benar sayu . Solat subuh aku pada 19.4.2011 adalah subuh dan juga solat terakhir aku di bumi kmns .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...