Sunday 24 July 2011

saya di kampung

Pagi tadi saya balik kampung ...

Memang perancangan awal minggu ni nak balik kampung tapi di batalkan sebab mak ayah banyak kerja . Dalam pukul 8 pagi nenek call suruh balik balik juga so aku , ayah dan mak balik juga kampung . Bila mak cakap nenek suruh makan durian aku terus bersemangat . Almaklum la hantu durian .

Dalam bulan ni je dah lima kali makan durian . Sekali ngadap tu lima enam biji . Nak balas dendam tahun lepas tak dapat makan durian . Cuma sekali je makan tu pun syai yang bawa . Kalau tak silap dua biji dan dikongsi satu aras . Time tu dapat rasa sebiji pun dah sedap sangat . Bila cuti sem musim durian dah habis pulak .

Tahun ni ayah cakap nak bagi aku makan puas puas . Kat sarawak durian mahal . Bila balik kampung tengok durian melambak ...fuhh tak tergambar la perasaan ni . Dalam lima biji juga la durian yang berjaya dihabiskan . Dah la besar sedap pula tu . Sehingga menjilat jari ...hehe  . Nenek kasi lebih kurang sepuluh biji durian untuk di bawa pulang ke jb . Thanks la nenek :)

Dah lepas puas makan durian petik pula rambutan . Papa tolong .... tolong tidur .... hehe .. Cik senon ngan sabri yang petik . Aku ?? Kena dua tiga ekor semut pun dah rimas . Aku just tengok dan makan je . "anak bandar"  nenek cakap .... hehe

Dekat kampung tu macam macam buah ada . Sebut je .... Itu lah indah nye kehidupan di kampung . Dekat bandar ada juga pokok lagi banyak daripada kat kampung . Pokok batu bata .....


mak ayah aku ni sampai je kampung terus gi pokok ...ish3 :)


cik senon petik rambutan 






 pulasan


duku


pokok rambutan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...