Sunday 31 July 2011

ubat yang paling berkesan ?

Dah tiga hari demam . Memang lepak habis la . Balik kerja terus melengkor lepas tu tidur . Semalam pun kerja setengah hari je dan malam semalam mak ajar gi tesco nak beli barang dapur sambil tengok tengok baju raya . Sampai je tesco tengok baju baju terus hilang demam . Yang kelakar nye keluar je tesco demam balik .... hehe . Agak nye kalau nak betul betul sembuh kena tinggal terus dekat tesco ...hehe

Antara insan yang sama jenis ngan aku ialah mak ayah . Mereka ni kalau tengok barang baran hiasan rumah terus hilang sakit . Mak angkat aku pula walaupun sakit lutut ( sekarang ni dah sihat tiga tahun lepas buat pembedahan di kedua dua belah lutut ) tetap nak pergi angsana ( pusat membeli belah yang terkenal kat jb ni ) . Padahal bukan buat apa apa pun just jalan jalan kejap lepas tu beli roti .. tu je . Akak aku pun sama dah dekat waktu nak bersalin pun sempat shoping kat angsana tu . Anney roommate aku tu dapat fb je terus hilang sakit kepala . Kawan sekolah menengah aku pula dapat je kek terus sihat . 

Betul la cakap orang bijak pandai , setiap penyakit tu ada ubat nya dan ubat itu bukan semata mata ubat hospital ataupun ubatan kampung tetapi melakukan perkara yang kita suka juga merupakan ubat yang berkesan . Tapi kalau dah sakit tu berpada pada la melakukan aktiviti jangan sampai memudaratkan diri :) 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...