Friday 15 July 2011

syukur

Hari ni ada dua perkara yang membuatkan hari aku best dan yang paling best tentu lah result upu .


Alhamdulillah ... Memang impian aku untuk belajar kat sana . Time aku mohon dulu pun aku tak yakin akan dapat sebab keputusan aku tak memenuhi syarat kelayakan untuk course tu . Mungkin dah rezeki aku . Aku bersyukur sebab aku tak ditawarkan kursus lelong .

Orang yang paling gembira tentulah mak angkat aku sebab nye kak siti pun dulu belajar dekat situ . Jodoh aku dengan kak siti ni memang kuat . kmns tu pun bekas matrik kak siti and sekarang unimas pulak .. hehe .Reaksi mak ayah ..emm gembira bercampur dengan bermacam macam reaksi . Aku tau dieorang berat untuk  lepaskan aku . Dulu bila dapat matrik kat negeri sembilan yang dekat tu pun suruh tukar ke johor inikan pulak sarawak .

Aku ... gembira dalam sedih . Tapi time aku mohon dulu pun aku dah fikir masak masak . Aku pertimbangkan dengan keputusan exam aku yang tak berapa cemerlang tu dengan cita cita yang pernah aku tinggalkan . Siapa yang nak duduk jauh dengan mak ayah kan . Ini lah pengorbanan aku . Aku sedar kalau dah duduk kat sana nanti memang payah nak balik rumah . Mak memang cakap awal awal aku boleh balik setahun sekali je . Fuhh mampu ke aku ....

Seminggu sebelum result ni keluar , aku ada minta mak doakan aku dapat satu tempat dengan sorang kawan baik aku ni and dapat sebilik lagi dengan salah seorang roommate aku , tapi rupe nye semua terpisah . Roommate aku merantau satu malaysia . Sorang kat terengganu , perlis and yang satu lagi aku lupa .. hehe

Tak apa la ye . Ada rezeki kita akan berjumpa semula . Selamat menjalani kehidupan baru :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...