Saturday 25 June 2011

coretan minda 1

living means giving


kebijaksanaan tidak boleh menggantikan
persahabatan


kenangan boleh ditinggalkan tetapi tidak boleh dilupakan


hanya kejayaan menentukan pertemuan


orang yang paling bodoh adalah orang yang sentiasa mengejar
kebijaksanaan
tetapi meninggalkan teman


dicintai oleh orang yang benar benar mencintai
adalah lebih bahagia
daripada mencintai orang yang tidak benar benar
mencintai


jika anda kagum melihat keistimewaan seseorang
percaya lah yang anda sebenarnya
jauh lebih istimewa dan lebih ramai yang mengagumi anda


akal melahirkan fikiran
perasaan melahirkan nafsu


saya beruntung mengenali kamu
dan kamu juga beruntung kerana mengenali saya


persahabatan itu adalah cantuman
keikhlasan


jika diberi pilihan antara harta dan kamu
sudah tentu saya memilih
harta
kerana saya telah memiliki kamu terlebih dahulu


dari mata fizikal saya melihat
kecantikan kamu
tapi dari mata hati saya melihat
keikhlasan kamu


saya ini dan begini ... kamu itu dan begitu


pengorbanan itu ada harga nya walaupun kita
tidak tahu
sama ada kita sebenarnya berjaya atau tidak


 yang saya tahu saya memerlukan kamu
tetapi
 yang saya tidak tahu ialah sama ada kamu memerlukan saya atau tidak


sahabat adalah juga teman dan juga kawan
teman adalah juga kawan
kawan adalah juga
........










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...