Wednesday 1 June 2011

birthday

Memandangkan aku masih dalam mood birthday so aku nak cerita la sambutan birthday dekat matrik . Satu pengalaman yang seronok bila dapat celebrate birthday orang . Roommate aku ade satu perangai pelik . Bila hari tu salah sorang punya birthday dieorang ni takkan tegur orang tu [aku pun pernah kena] . Dieorang akan wish time nak potong cake . Sepanjang hari tu dieorang akan buat bodoh je .Aku memang tak terlibat dengan dieorang ni . Tak sampai hati sebab nye dekat matrik tu kita cuma ade kawan2 je kan . Aku akan start cerita dengan birthday aku dulu [sebab awal tahun ...lagipun time sem satu kteorang tak de sambut birthday sape2] . Dalam sambutan ni budak aras pun terlibat untuk memeriahkan suasana .. thanks korang

A'mira  5 january [aku la ni ..hehe]

Petang tu geng berlima termasuk syura celebrate birthday aku dekat cafe D . Dieorang beli cup cake . Tapi time tu aku memang tak de mood langsung .

Bila balik bilik lagi sakit hati roommate ni buat bodoh je . And malam tu dalam pukul 9 kot yam dengan tia keluar . Lepas tu si ain ni pulak tetiba ajak aku ronda2 block sampai naik tingkat 4 . Time tu aku memang dah agak dieorang nak sambut birthday aku sebab aku ada satu kelebihan yang orang tak ramai tau . Aku boleh membaca isi hati orang . Tapi kebiasaan nya aku akan buat bodoh je walaupun dah dapat agak .

Satu perkara yang menguatkan lagi andain aku tu bila ain campak kunci dari tingkat 4 tu ke bawah tapi die tak bagi aku ikut die sebab dekat bawah tu ada yam dengan tia . Adoi korag ni tak cekap la buat plan . tapi aku still buat bodoh .. hehe ... Ape2 pun seronok la first time tiup lilin dalam gelap ....hehe ...



Maryam 14 february

Time birthday yam kteorang sambut petang sebab malam ain sibuk dengan projek usahawan and aku pulak ada discussion bi [tapi tak jadi] . Buat petang ni kurang seronok la berbanding malam . Kteorang plan nak baling bedak time die masuk bilik lepas die siap mandi . Memang jenuh la tunggu die siap mandi ... lama sangat ...  Bila yam buka je pintu ... apa lagi serangan bedak bermula ...Kesian yam baru mandi dah kotor balik . hehe .....best2



Syai and linda 20 Mac

Dieorang bukan kongsi tarikh yang sama tapi memandangkan tarikh nye tak jauh so sambut sekali . Simple je dieorang punye . Just panggil dieorang datang bilik aku . Bile dieorang dah dekat depan bilik tu kteorang hulur kek lepas tu nyanyi :)



Atteya 25 Mac

Birthday tia paling sedih . Kenapa ?? Malam tu epi [kawan baik ain and tia] ada dekat bilik . Tia dengan epi tengok movie santau . Time dieorang baring2 tu tia ada cakap dekat epi

"dieorang macam tak nak buat apa2 je dah malam ni"

Lebih kurang macam tu la . Bukan lupa tapi kteorang ada plan baik punye :) . Memandangkan dieorang tengok movie seram so epi konon2 takut la nak pergi toilet sorang2 [padahal dah berpakat] . Bile tia masuk toilet je kteorang [roommate + budak aras] siram air sabun dekat tia [air sabun tu aku yang buat ..hehe ...habis sabun yang aku baru beli ...huhu] . Bila tia lari dekat tangga tengah block tu kteorang pun ikut lari siap bawa baldi yang berisi air sabun lagi . Kesian ....menggigil-gigil ...macam baru mandi dekat ulu bendul ...hehe .. Seronok kan ....



Anney 15 april

Ni yang aku tak sabar2 nak cerita ni . Birthday ain ni memang kteorang buat plan baik punye . Almaklum la birthday terakhir ....dah nak habis matrik pun time tu ... and paling penting nak balas dendam dekat taiko yang suka membuli ni . Yam dengan tia ni baik dieorang tak nak buat benda jahat2 so aku plan dengan budak aras . Ape yang kteorang plan ??

Kteorang plan ni lebih kurang seminggu . Syai beli tepung sebungkus and lapan biji telur .Aku ....biasa  la buat perkara yang paling aku terre ... buat air sabun 3 botol . Mira abas tolong plan bila nak main . Plan berjalan dengan lancar . Tapi pada hari yang di nanti2kan si anney ni sakit kepala pulak . Sampai nangis2 hehe . So aku , mira , and syai ni dah serba salah . Bukan apa time tu minggu exam . Takut2 fasal kteorang die tak dapat jawap dengan baik . Petang tu kteorang buat mesyuarat dekat bukit ..hehe.. [berdekatan dengan cafe c] . Atas persetujuan yang dicapai [fuhh ayat buku] kteorang akan buat pada hari selasa sebab pada hari tu tak de paper .

Pada malam nye kteorang plan nak potong kek je . Thanks kepada yam yang pergi kopsa dalam keadaan hujan . Semua budak aras dah kumpul dekat depan tangga tengah block . Syai jadi umpan untuk ketuk bilik aku . Kteorang jangka ain yang buka pintu sebab dah tak de sape dekat bilik . Nak tau ape yang si ain ni buat ? Die buka pintu sikit je lepas tu die duduk balik dekat kalit . ergggg geram nye ... orang suruh die keluar . Aku yang pegang kek ni dah mengggigil sebab marah . Ok tak pe la kteorang mengalah . Kteorang masuk bilik .Lepas tu potong la kek .

Ain boleh cakap apa "korang tak pandai buat plan la aku dah tau aku budak asrama tau" . Aku memang cukup pantang orang cakap aku tak pandai buat plan jika aku memang dah plan dengan baik . Dengan rasa penuh marah [betul2 marah ni] aku message syai "syai kte main malam ni juga time ain basuh pinggan nanti kte serbu die" . Lepas tu aku bermonolok "oh siang tadi sakit ye lepas dapat fb terus baik siap awak kejab lagi"

Time ain basuh pinggan tu kteorang prepare secepat yang mungkin . Ain ni pantas buat kerja setakat tiga empat pinggan tu senang sangat . Nasib baik tia pandai ajak ain borak2 . Time die nak keluar dari toilet apa lagi kteorang buat serangan!!!!! Kteorang baling tepung dengan penuh perasaan . Mengeluarkan segala perasaan marah yang terbuku ni :( . Si ain dah menyerah . Die terus duduk dekat depan shower tu . Setelah serangan pertama selesai serangan kedua pula menyusul . Telur !!!! Puas dapat pecah dua biji telur and keseluruhan telur yang terkorban ialah 8 biji . SERONOK !!!! Serangan diteruskan dengan simbahan air sabun dan saki baki tepung yang ada . Dalam serangan ni aku turut menjadi mangsa ... huhu ..

Memang best walaupun kena marah dengan cik na .....huhu ....nasib baik cik na tak tau kteorang main telur kalau tak lagi teruk kena . Tapi time hari last matrik tu aku ngaku juga dekat cik na [aku tak takut pun dengan cik na sebab cik na baik dengan aku ..hehe ..] .Apa2 pun sorry ye ain ....hehe ...  :)





  • Kteorang buat semua ni bukan untuk membuang masa dan jauh sekali untuk membuli sesama insan ...hehe .... kteorang buat ni atas niat yang yang suci lagi murni ....kami buat semua ini berlandaskan kepada 3 sebab
1. untuk mengeratkan silaturahim sesama insan
2. untuk menghilangkan sterss
3. untuk merasai pengalaman tinggal di asrama

betul tak ain ?? ..hehe...
kalau nak tau itulah jawapan yang diberikan oleh ain bila cik na
suruh senaraikan 3 kebaikan main tepung ..haha..

  • Apa2 pun thanks kepada korang yang sporting kepada yang tak tu cuba2 la sporting sebab nye BEST !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...