Monday 5 September 2011

kitak di sarawak

Alhamdullilah .... saya sudah berada di kuching , sebuah tempat yang tidak pernah terbayang di benak . Aku bertolak jam 4.30 pagi sebab kena tunggu lebih kurang dua jam sebelum waktu berlepas . Lagi pula rumah aku jauh dari airport .Tepat jam 7.00 pagi aku berlepas .

Pengalaman pertama naik kapal memang best . Selalu jalan kat darat je kan . Bila naik kapal terbang tu rasa lain macam . Jakun pun ada juga . . Akak akak pramugari tu cantik cantik . Ramah tamah pula tu . Tak lokek dengan senyuman. Terbaik la krew fire fly .

Bila kat atas tu membuatkan aku rasa sungguh kagum dengan ciptaan Allah . First time dalam hidup aku lihat bandar senai dari atas , dapat tengok skudai , utm . Pandangan kat udara sangat cantik . Atas awan ada awan lagi  . Kadang kadang ada seperti lautan , gunung , padang yang penuh di selaputi salji dan ada juga bentuk awan yang seperti kapal lanun . Bak kata span kuning "kita hanya perlu guna imaginasi" . Bila guna imaginasi semua benda nampak menarik .

Sampai kuching lebih kurang jam 8.15 pagi . Kteorang (ayah , mak , ngan aku , adik tak ikut) terus check in kat hotel domani . Duduk kat bilk dulu sebab aku nak charge camera . Dah lepas hilang penat kteorang pergi ronda ronda bandar kuching .  Antara kuching ngan jb terlalu jauh beza . Bandar kuching ibarat bandar muar . Belum maju sangat tapi cantik la .

Kteorang jalan kaki . Entah ceruk mana yang kteorang pergi . Nak beli kek lapis la , gelang la . Macam macam yang di beli . Kalau gelang tu lebih kurang tiga puluh , key chain dalam dua puluh , beli tudung , kasut and ayah sempat beli handphone touch skirn . Yang pasti semua barang tu bukan untuk aku . Barang aku semua beli kat jb . Sabun ngan baldi je aku beli time nak daftar kat u nanti sebab ada jualan kat situ (ye la tak kan nak bawa baldi naik kapal kan hehe) .

Esok hari bermula la eposid baru dalam diari hidup aku sebagai seorang pengembara .Pengembara ilmu buku dan ilmu kehidupan .

Gambar nanti la upload sebab kat kuching ni internet sangat tenat :)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...