Tuesday 20 September 2011

tak de kerja

Bila sampai kat unimas ni aku pernah cakap kat dalam hati "kalau aku jalan kaki dari kolej ke fakulti tu makna nye aku gile" sebab sangat jauh . Kak Siti kata lebih kurang 6 km . Dan semalam aku betul2 gile sebab aku berjalan kaki dari fakulti untuk balik ke kolej . Oh terlupa pula bukan aku sorang tapi ngan sya .

Cerita nye bermula macam ni . Lepas je habis kuliah dalam pukul 4 tu ...

aku :
kalau kte jalan kaki best gak kan

sya :
jom , kami dah biasa jalan kaki

aku :
betul ni ?

sya :
jom la

aku :
ok kalau betul kte jalan kaki sampai bilik kte belanja awak makan

Dan lepas tu kteorang pun jalan la kaki . Dari fakulti tu kteorang follow budak budak lelaki sebab kteorang tak berapa tau sangat jalan kat situ . Bila ikut budak lelaki ni biasa la jalan yang dieorang pilih biasa nye jalan jalan kesesatan  . Kteorang kena turun bukit yang menyeramkan bagi budak perempuan . Lepas tu ok la , jalan jalan ada bas lalu banyak lagi seat yang kosong tapi kteorang buat bodoh je . Kteorang pun meneruskan la pengembaraan yang giler tu .

Dalam masa 15 je kteorang dah separuh perjalanan . Lebih cepat daripada bas . Sepanjang jalan tu , ada dua kereta berhenti nak tumpangkan kteorang . Rasa nye orang luar . Mungkin dieorang rasa kesian kot kat kteorang sebab kolej kteorang tu memang jauh . Yang best tu kereta kereta yang berhenti tu kereta honda :) . Tapi kteorang tetap ngan misi .

Dah lepas beberapa  minit , hujan pun turun . Lagi la mencabar kan . Kteorang still relax . Beberapa minit kemudian hujan lebat pula turun . Sya dah agak menggelabah tapi aku biasa la just relax . Tengah jalan jalan dalam keadaan basah kuyup tu tiba tiba ada bas berhenti , suruh kteorang naik . Kteorang berat hati nak naik tapi memandangkan hujan sangat lebat ditambah pula petir so kteorang naik juga . Time kat dalam bas tu memang rasa kecewa sebab kteorang dah nak sampai kolej pun .

Bila balik kolej lagi best . Banjir ! Aku jenis yang tak sabar . Kalau budak budak lain duduk kat depo bas tunggu hujan reda , aku tak . Aku ajak sya balik kolej . Time kat jalan masuk kolej tu air dah paras separuh betis . Bila jalan tu rasa macam kat dalam sungai . Bila sampai je bilik terus tukar baju . Baju tu bila diperah keluar air . Kasut aku dah macam baldi penuh ngan air . Yang lagi best tu siap ada serangga melekat kat badan . Entah apa tah serangga tu tapi sakit la bila nak cabut kan tu .

So inilah pengalaman minggu kedua aku di unimas . Kalau nak rasa pengalaman yang best sekali sekala tu jadi lah budak yang giler giler tapi bukan gila :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...