Tuesday 26 April 2011

sahabat sejati.....

Time matrik aku ada kawan rapat . Siapa????



Ni lah die Nuratiqah Salam . Time awal2 matrik dulu aku tak rapat pun...tak kenal pun die walaupun satu kelas . And bile dah last sem satu tu Tiqa mula join aku , awe , k.as and ain .Kteorang mula rapat time sem 2 sebab Tiqa partner lab chem aku and kteorang satu group BI . Kteorang selalu keluar malam buat discussion . Tiqa pun mula rajin bercerita . So mungkin start drpd situ la kteorang kamching .



Tiqa rajin lepak dekat bilik aku , bercerita fasal kawan die kadang2 tu sampai tertidur . Satu perkara yang menarik fasal budak Klang ni ..die pandai kasi nasihat [maklum la budak prd] .Time aku down sebab ups1 tu pun die yang bangunkan ....

Satu perkara yang buat aku sangat menghargai die sebagai rakan ialah die sentiasa ada tak kira waktu senang atau susah . Sentiasa ada time aku perlukan kawan untuk menangis...sentiasa ada time aku perlukan kawan untuk gelak ....and sentiasa ada.....



Tiqa juga banyak ajar aku nilai kehidupan yang sebenar . Perkara yang paling aku ingat ialah Tiqa mengajar aku nilai sebuah duit ..."kte tak tau macam mana susah nye ayah cari duit . Ayah memang akan cakap dengan anak yang kerja nye mudah tapi kte tak tau hakikat yang sebenar nya "

Terlalu banyak kenangan aku dengan die . Aku terlalu rindu nak dengar die bercerita ..lepak sama2 dekat bukit ...makan sama2...tengok die gelak...sejak habis matrik ni dah 4 kali aku mimpi fasal die..[ishh... tak ada orang lain ke hehe..]



Tiqa tak pernah sekalipun kte anggap awak tu kawan kte ...tapi awak adalah sahabat kte ...sahabat terbaik yang pernah kte ada ...kte tak tau apa tanggapan awak terhadap kte  ....cuma yang kte tau awak adalah sahabat sejati ....sahabat sejati yang kte cari selama ni ...tengok awak gelak adalah saat yang paling indah buat kte ... sorry for everyting...halalkan makan minum ...sayang awak dunia & akhirat ....SEE U DI IPT....



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...