Saturday 23 April 2011

kisah roomate 1

Dekat matrik aku duduk dekat bilik C3.1.8 . Ahlinya ada 4 orang so aku ada 3 orang roomate and senuanya kepala gila2 . Bilik kteorang la yang paling kecoh dekat aras tu sampai Cik Na [felo kteorang] marah . Tapi bila lepas kena marah sambung balik buat bising hehe.... 


   


roomate
Nama2 roomate : Ain Amiruddin , Atteya , and Maryam .First aku nak cerita fasal ain dulu sebab die ketua bilik and paling taiko dekat aras tu .

Anney



ain@anney

Tu la nama glamor die . Die akan marah kalau orang panggil die "ain". Alasan nye nama tu lembut sangat la , ramai orang guna nama tu la ....[malas nak layan] .Tapi aku still panggil "ain" sebab nama tu ada maksud . Perangai die ni pelik sikit ops.. salah pelik banyak . First die jalan memang laju giler . Kalau jalan dengan die macam nak berlari ..entah apa yang nak dikejar pun tak tau la . Second  die nak semua benda dibuat dengan pantas . Tia selalu kena marah .. contoh perkataan marah ain "Tia lipat baju tu laju sikit baru la cepat habis "hehe.. siapa yang kenal die tu dapat la bayangkan ..Seterusnya die ni suka duduk terperap dekat bilik .. Payah sekali nak ajak keluar . Ajak pergi jogging ..tak nak .ajak pergi masuk hutan..tak nak . Ajak pergi Seremban .. lagi la tak nak .

Ok cukup la mengutuk orang . Satu perangai dia yang aku suka ...ain ni sangat caring orang nye ..Kalau roomate aku demam dialah yang sibuk . Kasi makan ubat la , basahkan kepala la..[time aku demam tak buat pun ..hehe ]. Kalau aku basuh baju die la yang tolong sidaikan . Bila baju dah kering die juga yang lipatkan . Kalau buku aku bersepah die yang tolong susunkan .Aku ingat lagi time puasa petang2 kteorang balik kelas terus beli makanan dekat bazar . Bila sampai bilik je kteorang [opss salah aku sorang je] letak je makanan tu atas lantai . Yang ain ni baik hati sangat tolong la siapkan makanan tu . Die lakukan perkara yang sama sepanjang puasa [terharu nye hehe]. Kalau kteorang makan guna pinggan nanti die yang tolong basuhkan .Wah!! banyak nye jasa awak dekat kte ain Tetiba rasa terharu ..hehe..

Bila dah habis matrik ni aku selalu teringat dekat die . Bila tengok bilik bersepah teringat ain . "Kalau ain ada kan bagus ada orang tolong kemaskan ". Ain kte nak buat satu pengakuan ni  hehe.. Awak la kawan kte yang paling rajin . Thanks la jaga kte sampai kadang2 tu kte rasa awak layan kte macam adik2 . Thanks sebab selalu lipatkan baju kte , basuhkan kasut kte , buatkan kte maggi , and...banyak lagi ..kte sayang awak walaupun awak selalu ejek kte [ "tembak kang mati "]Kte harap kte dapat satu u dengan awak satu bilik dengan awak lagi supaya boleh lipat baju kte lagi hehe..SAYANG AIN!!!!!! :)





1 comment:

  1. wah~ boleh tahan blog anda. :)
    ade bakat ar. ayat bes :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...