Monday 25 April 2011

kisah roommate 2

Atteya

Atteya

Tia "feminin" ..Itulah tread mark die .Tia ni roommate aku yang paling baik , yang paling tak banyak kerenah. Tia ni lebih suka jadi orang tengah . Kalau die nak buat keputusan die akan tengok majoriti . Tia ni suka korea . Tak kira la drama ke lagu ke semua die layan . Sebulan sebelum habis matrik tu Tia dengan Ain sibuk layan cerita "Secret Garden ". Kalau kumpulan tu Tia suka kumpulan 2pm , Super Junior , Big Band and banyak lagi la aku pun tak tau..Yang sebenarnya semua roomate aku minat korea especially yang sorang ni [nanti aku cerita].

Hobi Tia sudah semestinya dengar lagu . time sem 2 Tia telah beralih ke lagu slow macam lagu Bisahkah , lagu Krisdayanti la....Kalau die baring2 tu mesti ada earphone dekat telinga die . Time belajar pun sama .Tia paling rapat dengan ain . Budak 2orang ni jurusan akaun so kalau malam2 tu diorang selalu la bincang tutor sama2 [ kadang2 tu mengcopy hehe..]. Diorang rapat tak bermakna tak bergaduh . Selalu nye Ain yang mulakan . Seronok tengok diorang gaduh sebab Tia tu manja and Ain tu brutal . Manja + Brutal = kelakar .   



Antara kteorang berempat Tia la suka balik rumah terutama time puasa . Yang seronok nye bila dia balik mesti bawa makanan . Kadang2 Nasi tomato , nasi jagung , laksa... Fuh!!sedap mak die masak ...Dapat la kteorang rasa makanan daripada air tangan ibu walaupun bukan ibu sendiri . Thank la Tia selalu bawa makanan untuk kteorang ni ..SAYANG TIA LEBIH :)

Maryam

Maryam
 Maryam ni duduk sebelah katil aku . Die sama jurusan dengan aku , Fizik .Kalau sape yang tak kenal dengan die ni mesti cakap Yam ni garang . Tengok je la gambar die tu . Tapi Yam ni baik orang nye . Aku ingat lagi time Tia demam die la yang sibuk jaga Tia . kejab2 tengok Tia lapkan kepala la , urutkan badan la . Time tu aku rasa terharu sangat .Dekat aras tu Yam ada nama panggilan "Speaker" sebab die suka cakap kuat2 . Kadang2 tu cara die cakap macam nak gaduh . 

Yam ni merupakan peminat fanatik korea . Cakap je apa saje berita terbaru tak kira drama or lagu semua die tau . Memory laptop die full pun sebab banyak sangat cerita & lagu korea . Hidup die banyak dihabiskan di depan laptop . Die akan dengar lagu sambil nyanyi . Mula2 tu aku rasa terganggu sangat especially time belajar & tidur .Tapi lama2 tu aku boleh ikut rentak die and die pun akan perlahankan suara time aku belajar .
Satu perkara yang hebat fasal Yam ni ...die pandai masak .Adalah dua tiga kali die balik bawa makanan yang die masak sendiri . Yang paling aku ingat ialah murtabak yang diperbuat drpd biskut ..Sedap giler!!!Yam ni suka makan makanan yang pedas . Kalau order tomyam mesti die suruh tambah cili padi . Pernah sekali die outing beli cili padi ...Hebat la awak Yam ..
  • Itulah serba sedikit cerita fasal roommate aku . Aku happy sangat dapat roommate macam diorang.Always happy , sangat caring ..Sepanjang hidup dekat kmns tu kteorang tak ada konflik yang besar and kalau tak silap aku kteorang tak pernah gaduh sampai tak bertegur berbulan2. Kalau setakat selisih faham , kecil hati tu adat la . Mana ada manusia yang perfect .Kalau aku diberi kuasa aku nak patah balik waktu agar aku dapat hidup dengan diorang lagi. Korang thanks sebab jadi roommate yang kte yang "the best la". Korang selalu buat kte senyum time kte tak ada mood . Sorry kalau kte ada buat salah . Kte rasa dekat kmns tu kte la roommate yang paling happy lebih2 lagi ada ketua bilik yang taiko hehe...SAYANG KORANG FOREVER!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...