Sunday 30 March 2014

please jadi pembersih

aku tak sure la budak budak yang masuk u ni based on ape. rasa nye depa ni just ada otak yang genius je tapi part yang lain tak. umur dah lebih 20 tahun tapi still perangai macam budak yang 1 tahun. kalau dah guna toilet tu pam la tak susah pun tak sampai lima saat pun nak buat benda tu. and kalau nak membuang tu please la buat elok elok and jangan tinggalkan najis tok orang lain bersihkan. kotoran yang anda buat anda sendiri la bersihkan. jangan harapkan orang lain tok buatkan. kalau baby tu munasabah la. 

kalau dulu time duduk kat seroja memang soal toilet tu mak cik cleaner buat and kat seroja ada banyak sangat toilet. so kalau toilet kat aras aku kotor aku pi kat aras lain. tapi bila dah dok kat brc ni memang kena bersihkan sendiri. kat rumah aku memang tak pernah bersihkan toilet, selama ni ayah yang buat. aku jenis yang sangat penggeli part nak membersihkan especially toilet memang aku tak nak buat. tapi semua ni aku belajar start dok kat reflesia. sebab aku fikir kalau bukan aku sape lagi. tak kan nak suruh ayah datang and tolong bersihkan. 

and aku memang tak kisah nak bersihkan toilet. aku ikhlas and sebab tu aku tak buat time table bersihkan toilet macam orang lain. kalau aku free aku buat. tapi please la jangan ambik kesempatan. disebabkan aku always bersihkan toliet bila toilet kotor so korang ngan selamba badak membuang and tak bersihkan balik. kalau aku 10 tahun yang dulu memang aku akan ketuk bila everyone sampai aku jumpa sape yang buat. tapi skang aku malas nak marah orang. 

mak ayah always cakap tak guna pandai kalau pengotor. orang lain pun study gak tapi takde la sampai jadi pengotor. so please jadi pembersih. and sejujurnye aku tak suka nak buat buat nota and tampal kat dinding "sila pam tandas selepas guna" sebab aku rasa benda tu sangat basic and everyone tau. notis notis macam tu menunjukkan betapa rendah nye mentality orang tentang kebersihan. tapi still kena buat sebab student u ni kan banyak sangat benda nak fikir so maybe depa kena ada nota tok ingatkan benda benda basic macam tu. 

PLEASE JADI PEMBERSIH.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...