Saturday 12 January 2013

please save the earth

saya tak tau la dah berapa juta ekhtar hutan ditebang untuk tujuan memproses kertas. tapi yang pasti saya salah seorang yang menjadi punca penenbangan hutan. satu sem saya menggunakan sekurang kurang nya 3 rim kertas A4 and satu rim tu ade beratus ratus helai kertas. and saya tidak recycle semula kertas yang dah digunakan walaupun ada catatan yang sikit pun saya akan buang. 

and sekarang ni saya dah sedar yang kemusnahan bumi ni bukan sahaja disebabkan oleh green house or kilang or ape ape je la  tapi sebenarnye kita ni la punca utama nya. maybe kte anggap sehelai kertas tu tak berharga tapi sehelai kertas tu adalah hasil daripada sebatang pokok. so save the earth dengan recycle semula kertas. lecture note tu jangan dibuang guna balik yang part belakang tok print nota sem baru. 

together we save the earth :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...