Wednesday 4 January 2012

dalam sejarah

Untuk pertama kali nya  , aku rasa betul betul berada dalam study week . Seumur hidup tak pernah aku study sampai pukul 3 ke 4 pagi . Biasa nya pukul 11 malam dah menyerah . Tapi untuk study week sem 1 ni mencipta sejarah yang tersendiri .

pagi : 10 - 12         study
petang : 2 - 4          study
malam : 8 - 3 or 4   study

and semalam study dari pukul 1 petang sampai 5 petang and sambung dari pukul 10 malam sampai la ke 5.30 pagi ....

So , study ...study ...and ..... study

Ni semua mungkin sebab perasaan takut yang teramat sangat . Bukan sebab takut kat subject yang susah tu , or masa yang singkat tetapi takut akan pengalaman yang pernah dilalui . Time sem 2 kat matrik , study week aku pulun habis , tapi result teruk . So aku buat kesimpulan aku kena double or may be triple kan usaha .

Banyak la perkara yang aku rasa time study week kat matrik yang salah , so aku dah tak buat kat u ni .

First , study kat library . Tiap tiap hari ni gi library ni  , tak dengan mira , dengan roommate kalau tak pun kat osc ..... tapi result teruk ..... so aku dah tak study kat library , just study kat bilik study 24 jam kat block je . Kedua , study tak boleh ikut mood , mesti paksa diri untuk study . Ketiga , kalau siang tu banyak main (macam gi tengok mi kat the spring tu kan) so malam kena tambah masa study . Yang keempat , masa yang belajar yang berkualiti , jangan dok asyik nak study sampai berpuluh puluh jam sehari tapi tak de ape yang masuk . And banyak lagi la ....

And sekarang ni aku just berserah kepada takdir .... aku dah berusaha semaksimum mungkin dan harap sejarah lama tak berulang lagi ....

saya sangat takut akan kegagalan 
kerana kegagalan itu amat menyakitkan 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...