Wednesday 19 October 2011

saya tak nak tamak lagi

Jujur aku kata time kat matrik aku sangat tamak ... bukan tamak dari segi benda tapi dari segi kawan .... dengan semua orang aku nak rapat .... dah ada roommate nak rapat lagi ngan budak kelas .... bila dah rapat ngan budak kelas nak rapat pulak ngan budak aras , budak blok sendiri , budak blok sebelah , budak surau ... and semua la aku nak rapat ...

Bila kat u ni boleh dikira ngan jari berapa je kawan yang aku rapat . Dekat u ni pula tak de sistem praktikum so aku tak de kawan kelas . Orang yang aku rapat just syu , sany , jemima , zarul , mira , ain ngan mawi je . Dan sejujurnya kat sini aku nak kata yang  aku langsung tak rapat ngan roommate sendiri (sorry jika korang baca tapi korang tau kan memang tu pun hakikat yang sebenarnya) . Mula mula tu memang rasa sedih sebab kat matrik pergi mana mana mesti jumpa ngan orang yang aku kenal .... tak kira la kat cafe ke , bilik tv ke or go toilet pun ada jumpa orang yang aku kenal . Kat sini budak aras sendiri pun tak tau . So kalau balik bilik tu just masuk bilik ... buka buku .... lepas tu tidur . Dah tak de lagi nak gaduh gaduh ngan roommate or budak aras yang suka jadikan bilik aku sebagai pusat kelab kaki kaki lepak sedunia . ....series memang aku rasa hidup aku sangat sunyi ...

And satu lagi kat sini aku tak de tempat untuk berkongsi rasa sedih or masalah . Tipu la kalau aku kata aku tak de masalah dan sekarang ni aku memang ada banyak masalah , masalah yang berkaitan dengan orang di sekeliling aku . Hidup ni kalau nak jaga hati orang je kan payah kan . So aku tak de sape nak cerita ,  tempat lepak untuk mententeramkan diri pun belum jumpa .

Kalau dulu dekat matrik aku hanya memerlukan hanya sebulan untuk melupakan kenangan kat sekolah tapi aku kat u dah nak masuk dua bulan tapi aku still rasa aku macam kat matrik . Kalau aku kata kawan baik tu maknanya kawan baik kat matrik la tu ... kalau aku kata roommate tu maksudnya roommate matrik la tu ....

Aku seorang yang percaya pada konsep "kita hanya akan dapat yang terbaik cuma sekali" ....dekat matrik aku sudah dapat segala galanya yang terbaik so kat sini aku perlu terima semua dengan hati yang terbuka . Antara hikmah yang aku dah dapat lihat ialah aku menjadi orang yang lebih kuat . Ada satu post yang aku cakap aku tak pernah menangis sepanjang aku duduk kat unimas ni ...and sampai sekarang aku still belum pernah lagi menangis baik kerana family or kawan . Aku tak tau dari mana aku dapat semua kekuatan ni tapi aku percaya apa yang aku alami sepanjang kat matrik ngan unimas ni la yang menjadikan aku seorang yang lebih kuat daripada sebelumnya 

Apa yang penting bagi aku ialah bukan apa yang terbaik dari seorang kawan tetapi apa yang terbaik untuk aku bagi kat kawan .... semua ni memerlukan proses and tak adil jika aku terus banding bandingkan unimas ngan matrik . Matrik adalah kenangan terhebat aku dan unimas pula merupakan platform untuk aku cipta satu kenangan yang lebih hebat


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...