Thursday 10 November 2011

saya yang tidak sempurna

maaf kalau saya buat awak marah or tension
saya bukan kawan terbaik awak

Maaf kalau saya buat awak marah or tension ? Ye saya maafkan walaupun kadang kadang tu saya rasa penat sebab saya perlu tahan rasa marah saya kat awak .... sebab apa saya tak marah je ? .... sebab awak kawan saya .... bukan ke kte perlu menjaga hati kawan walau apa pun yang terjadi ..... sebab kawan itu adalah anugerah ..... tidak semua orang berpeluang untuk memiliki dan merasai apa itu sebuah talian persahabatan kan

Saya bukan kawan terbaik awak ? Ye awak bukan yang terbaik dan saya pun bukan yang terbaik kerana fitrah manusia itu adalah tidak sempurna .... kita selalu dengar yang kawan kita dulu adalah yang terbaik .... kawan  time sekolah rendah adalah yang terbaik .... kawan time sekolah menengah yang terbaik ... kawan time matrik or asasi adalah yang terbaik ..... kenapa kita kata mereka adalah yang terbaik ? sebab kita dah mengenali mereka kan .... sebulan dua kita berkawan dengan mereka kita tidak cakap pun mereka itu yag terbaik tetapi bila dah berpisah dan sudah kenal orang lain yang tidak berperangai seperti mereka baru kita kata mereka itu yang terbaik .....betul tak ? dan kenapa kita tidak kata kawan yang kita miliki sekarang ini adalah yang terbaik ? kerana kita masih dalam proses mengenali mereka .... sifat mereka .... perangai mereka .... buruk baik mereka ...... itu semua dalam proses

Persahabatan itu adalah suatu proses ..... persahabat itu dimulai dengan keperitan dan akan berakhir dengan keindahan ...... dalam hidup kita hanya akan jumpa satu yang terbaik tetapi beribu yang baik .... percaya pada rezeki ......"sahabat itu adalah rezeki , jika kita ikhlas berkawan dengan dia ... percaya lah sifat sifat rakan yang kita impikan pasti ada pada dia" ..... itu kata kata daripada kawan baik saya , eja 

Saya ikhlas berkawan dengan awak .... saya terima segala kelebihan awak .... saya terima segala kekurangan awak ...... mencuba untuk mengenali siapa diri awak ..... menyesuaikan sifat awak dengan sifat saya ...... semua itu mengambil proses ...... saya memang berperangai pelik ..... suka mendiamkan diri kalau ada yang tidak kena pada mata saya ... dan berdiam diri jika marah ..... saya dari kecil di didik dengan segala macam disiplin ...... kadang kadang orang tidak boleh masuk dengan cara saya .... walaupun saya selalu kata "mereka" adalah yang terbaik , itu tidak bermakna saya tidak menghargai apa yang saya miliki pada hari ini ..... 

Saya harap awak bersabar dengan perangai saya ..... macam yang pernah saya beritahu awak sebelum ni ...... saya berkawan dengan awak bukan hanya untuk jadi peneman selama tiga tahun .... or just meringankan beban saya untuk membuat segala macam assigment ... tetapi kawan untuk selama nya .... kawan dunia dan akhirat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...